ניקוי בהתזת חול

ניקוי בהתזת חולרוצים לבצע ניקוי בהתזת חול? ניקוי בהתזת חול מתאפשר על מגוון רחב של משטחים כמו מתכת, זכוכית, עץ, שיש, אבן, קרמיקה ועוד. על ידי ניקוי בהתזת חול ניתן לקבל משטח נקי במרקם אחיד וחלק. על ניקוי בהתזת חול נרחיב במאמר הבא. 

 

מה זה ניקוי בהתזת חול?

ניקוי בהתזת חול הוא שיטה בה ניתן לנקות משטחים וחומרים קשים ולהסיר כל לכלוך. בשיטה זו למעשה מתיזים חול בלחץ אוויר גבוה ממדחס על גבי המשטח שאותו אנחנו רוצים לנקות. על ידי ניקוי , החול למעשה פוגע בלכלוך בעוצמה ומוריד אותו מבלי לפגוע במשטח או במוצר שנרצה לנקות. 

כפי שציינו, ניתן לבצע ניקוי על גבי משטחים מחומרים שונים כמו עץ, מתכת, קרמיקה, זכוכית, אבן, שיש ועוד. אחד השימושים המרכזיים הוא על גבי מתכת. ניקוי בהתזת חול על מתכת מאפשר להוריד חלודה, ציפוי מתקלף ולהכין את המתכת לקראת צביעה בתנור. 

מה ניתן לנקות בשיטה זו?

ניקוי בהתזת חול מתאים ליישום על גבי מגוון משטחים שונים. ריכזנו לכם את האפשרויות המרכזיות לניקוי בהתזת חול- 

  • עץ- ניקוי בהתזת חול על עץ מתבצע בדרך כלל על עץ מלא מאחר שהוא מסוגל לעמוד בעוצמה של המכשיר איתו מתבצע הניקוי. ניקוי זה נעשה בדרך כלל כהכנה לצביעה. לאחר הניקוי יהיה ניתן לצבוע את העץ על ידי הצבע המתאים לו. בדרך כלל הבחירה בעץ תהיה להחיות את הצבע הטבעי. לפני הניקוי חשוב מאוד לבדוק האם מצורפים חלקים נוספים לעץ כמו פלסטיק, גומיות וכדומה שלא יוכלו  לעמוד בתהליך הניקוי. 
  • קרמיקה- ניקוי בהתזת חול על קרמיקה מתבצע על מנת לנקות ולעצב משטחי קרמיקה. יש לבצע את התהליך בשלבים שונים על ידי התזת חול בעוצמה גבוהה על המשטח. יש לוודא כי אין חפצים או כל דבר נוסף על המשטח אשר עשוי להיפגע עקב החום הנוצר סביב ההתזה. הניקוי  על קרמיקה מתבצע לשתי מטרות- ניקוי וחספוס השטח למניעת החלקה. 
  • מתכת- ניקוי בהתזת חול על מתכת הוא אחת האפשרויות הנפוצות ביותר. הניקוי על מתכת מאפשר לנקות חלודה, קורוזיה, להוריד ציפויים מתקלפים ולהכין את המתכת לקראת צביעה בתנור. המתכת צוברת חלודה ולכלוך בקלות. לכן לפני שצובעים את המתכת באופן יסודי חשוב מאוד לנקות אותה על מנת שהצבע יישמר לאורך זמן והבלאי יהיה איטי יותר. גם בניקוי מתכת חשוב לוודא שאין שום חומר אחר על גבי המשטח שאינו עשוי מתכת. ניקוי בהתזת חול על מתכת מאפשר לנקות רכבים, צינורות, מעקות וכדומה.
  • אבן- ניקוי בהתזת חול מאפשר לנקות משטחי אבן בהם אבן טבעית שאיבדה מהזוהר שלה. הניקוי על משטח אבן מוריד מהאבן המקורית שכבה זעירה וכך ניתן לחדש ולשקם אותה בלי לפגוע בה. לאחר הניקוי מיישמים על האבן ציפויים ייחודיים שעוזרים לשמור עליה לתקופה ארוכה ושומרים עליה מפני חדירה של לכלוכים או כתמים. הניקוי על משטחי אבן מאפשר לנקות ציורי גרפיטי, כבישים, מדרכות, חניות וכדומה. כמו כן על ידי כך ניתן לנקות חזיתות בניינים או כניסות לבתים. 

 

איך זה עובד?

הניקוי מתבצע על ידי התזה של גרגירי חול בעוצמה גבוהה. המטרה של הניקוי היא להסיר כל לכלוך על גבי המשטח שאנחנו רוצים לנקות ולכן הניקוי יתבצע בעוצמה חזקה יחסית. 

על מנת לבצע ניקוי בהתזת חול יש להתאים בין העוצמה של לחץ האוויר לבין גודל של גרגירי החול. חשוב מאוד להתאים את שני הפרמטרים האלה לכל משטח שאתם בוחרים לנקות. כלומר, במידה שתבחרו לנקות עץ העוצמה וגודל גרגירי החול יהיו שונים מאשר ניקוי של משטח אבן. לכן חשוב לקחת זאת בחשבון. 

לאחר שבעל המקצוע התאים בין כל הפרמטרים הרלוונטיים לניקוי המשטח ולא שהוסר כל הלכלוך על גבי המשטח סיימנו את התהליך. פעמים רבות לאחר הניקוי יהיה ניתן לצבוע את המשטח, במיוחד במשטחי עץ ומתכת. 

החשיבות של העוצמה ושל גרגירי החול

כפי שציינו, על מנת לבצע ניקוי בהתזת חול יש להתאים בין פרמטרים כמו עוצמת ההתזה וגודל גרגירי החול. לדוגמא, אם אנחנו רוצים לקבל מרקם חלק ואחיד אנחנו נבחר בעוצמה אחרת ובגודל גרגירי חול אחר מאשר אם נרצה לקבל מרקם מחוספס ובולט. 

  • עוצמה- הניקוי מתבצע בדרך כלל בעצימות גבוהה ועל ידי מכשיר ייעודי. ניתן לווסת את עוצמת לחץ האוויר כפי שרוצים בהתאם למשטח שמנקים ולמרקם שמעוניינים לקבל. לכן, חשוב מאוד להתאים את העוצמה כך שגרגירי החול לא יפגעו בשכבה העליונה של המשטח שמנקים. כלומר, שהעוצמה בה אנחנו מנקים תנקה את המשטח אך לא תחדור או תפגע בו. 
  • גרגירי חול- הניקוי מתבצע על ידי גרגירי חול שמותזים בעוצמה גבוה. קיימים סוגים שונים של משטחים שנרצה לנקות ולכן חשוב מאוד שבעל המקצוע יבדיל בין כל סוג ויידע מה גודל גרגירי החול שמתאים לכל משטח. גרגירי החול איתם מבצעים ניקוי בהתזת חול מגיעים בגדלים שונים ואף ברמות קושי שונות ולכן חשוב מאוד לקחת זאת בחשבון עבור כל משטח שאנחנו מנקים.  
ניקוי חול בהתזה

ניקוי חול בהתזה

ניקוי חול בהתזה הוא שיטה לניקיון משטחים וחומרים קשים. על ידי ניקוי חול בהתזה ניתן לנקות את החומר בלי לפגוע במוצר עצמו. כיצד מתבצע ניקוי

לקריאת המאמר »
התזת חול על אבן

התזת חול על אבן

כאשר מבצעים התזת חול על אבן בצורה נכונה, היא הדרך הטובה ביותר להסיר צבע ולכלוך מאבן פנימית או חיצונית. התזת חול על אבן מאפשרת לנו

לקריאת המאמר »
התזת חול על שיש

התזת חול על שיש

התזת חול על שיש היא פעולה המבוצעת על ידי בעל מקצוע ולה שתי מטרות עיקריות, האחת היא עיצוב והשנייה היא ניקיון. התזת חול יכולה להתבצע

לקריאת המאמר »
ניקוי חול למתכת

ניקוי חול למתכת

ניקוי חול למתכת הינה שיטה המתבססת על טכנולוגיית ניקוי חדשה המתבצעת באמצעות מדחס אוויר על בסיס גז או נוזלים, ובאמצעות לחץ האוויר המופעל על ידי

לקריאת המאמר »
להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

053-3561589