ניקוי חול בהתזה

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

ניקוי חול בהתזהניקוי חול בהתזה הוא שיטה לניקיון משטחים וחומרים קשים. על ידי ניקוי חול בהתזה ניתן לנקות את החומר בלי לפגוע במוצר עצמו. כיצד מתבצע ניקוי חול בהתזה? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו ניקוי חול בהתזה?

הניקוי חול הוא שיטה בה ניתן לנקות משטחים וחומרים קשים. בשיטה זו למעשה מתיזים חול בלחץ אוויר גבוה ממדחס על גבי המשטח שאותו אנחנו רוצים לנקות. על ידי ניקוי חול בהתזה, החול למעשה פוגע בלכלוך בעוצמה ומוריד אותו מבלי לפגוע במשטח או במוצר שנרצה לנקות. 

ניתן לבצע ניקוי חול בהתזה על גבי משטחים מחומרים שונים כמו עץ, מתכת, קרמיקה, זכוכית, אבן, שיש ועוד. אחד השימושים המרכזיים הוא על גבי מתכת. ניקוי חול בהתזה על מתכת מאפשר להוריד חלודה, ציפוי מתקלף ולהכין את המתכת לקראת צביעה בתנור. 

כיצד מתבצע ניקוי חול בהתזה?

הניקוי  מתבצע על ידי בעל מקצוע מתאים. חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית שמבצעת ניקוי ומשתמשת בחומרים שמאושרים על ידי משרד הסביבה. בעל המקצוע יידע להתאים את כל הפרמטרים הדרושים לביצוע ניקוי חול בהתזה. 

על מנת לבצע ניקוי חול בהתזה יש להתאים בין העוצמה של לחץ האוויר לבין גודל של גרגירי החול. חשוב מאוד להתאים את שני הפרמטרים האלה לכל משטח שאתם בוחרים לנקות. כלומר, במידה שתבחרו לנקות מתכת העוצמה וגודל גרגירי החול יהיו שונים מאשר ניקוי של משטח עץ. לכן חשוב לקחת זאת בחשבון. המטרה של ניקוי חול בהתזה היא להסיר כל לכלוך על גבי המשטח שאנחנו רוצים לנקות ולכן הניקוי יתבצע בעוצמה חזקה יחסית. 

לאחר שבעל המקצוע התאים בין כל הפרמטרים הרלוונטיים לניקוי המשטח ולא שהוסר כל הלכלוך על גבי המשטח סיימנו את התהליך. פעמים רבות לאחר הניקוי יהיה ניתן לצבוע את המשטח, במיוחד במשטחי עץ ומתכת. 

 

כיצד נבחר עוצמה וגודל גרגירי חול לפני ניקוי חול בהתזה?

כפי שציינו, על מנת לבצע ניקוי חול בהתזה יש להתאים בין פרמטרים כמו עוצמת ההתזה וגודל גרגירי החול. לדוגמא, אם אנחנו רוצים לקבל מרקם חלק ואחיד אנחנו נבחר בעוצמה אחרת ובגודל גרגירי חול אחר מאשר אם נרצה לקבל מרקם מחוספס ובולט. 

  • עוצמה- הניקוי  מתבצע בדרך כלל בעצימות גבוהה ועל ידי מכשיר ייעודי. ניתן לווסת את עוצמת לחץ האוויר כפי שרוצים בהתאם למשטח שמנקים ולמרקם שמעוניינים לקבל. לכן, חשוב מאוד להתאים את העוצמה כך שגרגירי החול לא יפגעו בשכבה העליונה של המשטח שמנקים. כלומר, שהעוצמה בה אנחנו מנקים תנקה את המשטח אך לא תחדור או תפגע בו. 
  • גרגירי חול- הניקוי  מתבצע על ידי גרגירי חול שמותזים בעוצמה גבוה. קיימים סוגים שונים של משטחים שנרצה לנקות ולכן חשוב מאוד שבעל המקצוע יבדיל בין כל סוג ויידע מה גודל גרגירי החול שמתאים לכל משטח. גרגירי החול איתם מבצעים ניקוי חול בהתזה מגיעים בגדלים שונים ואף ברמות קושי שונות ולכן חשוב מאוד לקחת זאת בחשבון עבור כל משטח שאנחנו מנקים. 

כיצד נבחר חברה לניקוי חול בהתזה?

כפי שציינו, אחד הפרמטרים החשובים הוא לבחור בחברה מקצועית שתבצע את הניקוי בצורה הטובה והאפקטיבית ביותר. על מנת לבחור חברה לניקוי חול בהתזה יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים- 

  • ציוד- קודם כל חשוב לוודא שמדובר בחברה שמחזיקה בכל הציוד הנדרש. כמו כן שימו לב שהחברה משתמשת בחומרים שמאושרים על ידי משרד הסביבה ולא בחומרים מסרטנים ומסוכנים אחרים. 
  • ידע טכני- חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית שמחזיקה באנשי מקצוע אמינים, טובים שמכירים את העבודה ומחזיקים בידע הטכני הנדרש לביצועה. כפי שהסברנו, הניקוי  כולל התייחסות למספר פרמטרים שונים ויש להבחין ביניהם עבור ניקוי של משטחים שונים. לכן, על מנת שהניקוי יתבצע כהלכה חשוב לוודא כי בעלי המקצוע מחזיקים בידע הטכני הנדרש.
  • ניסיון- ניסיון הוא דבר חשוב מאוד כאשר מחפשים חברות מקצועיות למתן שירות בכלל ולניקוי חול בהתזה בפרט. ניסיון מעיד שהחברה ביצעה ניקוי חול בהתזה בעבר ושהיא יודעת כיצד לעשות זאת נכון. 
  • המלצות- כמובן שהמלצות עוזרות לדעת שבחרנו טוב. אם אתם מכירים מישהו שיכול להמליץ לכם על החברה- מצוין. אם לא תמיד אתם יכולים להיעזר בפייסבוק. כמו כן עומדת לפניכם האופציה לבקש מהחברה לראות עבודות קודמות ואף לשוחח עם לקוחות קודמים על מנת לשמוע חוות דעת שלהם ולהיות בטוחים שאתם בוחרים נכון. 

 

כמה עולה ניקוי חול בהתזה?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה ניקוי חול בהתזה מאחר שהמחיר תלוי בגורמים שונים כמו המשטח שיש לנקות, מורכבות העבודה, היקף העבודה, גודל המשטח ועוד. בממוצע המחיר ינוע בין 400 ל-600 שקלים לשעה של עבודה. שימו לב שאם יש לכם מספר משטחים שאתם רוצים לנקות מומלץ לאחד ביניהם שכן לעתים יש הנחות על יותר משטחים ומומלץ לנצל את ההזדמנות הזו. 

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

053-3561589